26 February 2010

Kisah Kelmarin VS Kisah Hari Ini


Kelmarin sudah berlalu.Segala peristiwa dan alkisah sudah menjadi sejarah.Jika kelmarin anda bekerja hari hari sudah cuti.Cuti seluruh negara sempena menyambut Maulidur Rasul.

Kelmarin saya sudah pergi merantau berpuluh-puluh blog di Malaysia termasuk di Indonesia.Ambil masa sampai sehari suntuk.Ada entri yang bagus saya bagi komen.Ada tempat yang saya boleh follow saya jadi pengikut.

Hari ini saya memperlahankan pergerakan saya.Hari saya sudah mencipta blogspot yang berbahasa Inggeris.Buat permulaan saya guna sistem copy dan paste. Bila rasa yakin dan mampu saya tulis bahasa Inggeris supaya lebih unik dan fresh.

Kelmarin juga saya tergempar dengan artikel dari Otai IM iaitu Saudara Ammar yang membicarakan program terhangat Infinity Downline yang cukup top ketika ini.Terbaca artikel ini baru saya tersentak.Tersedar lalu terhantuk seketika.Alamak saya dah terjebak sama mencari duit cepat dan pantas.

Hari ini saya bataskan waktu untuk berFacebook cuma 1 jam sehari untuk check inbox.Takut-takut overflow.Dalam masa yang sama saya akan pergi ke blog untuk merantau lagi.Merantau menuntut ilmu.Hasilnya saya dapat cara dan kaedah untuk melobi Google Adsense.Biasalah mahu juga jana pendapatan dari internet ini.

Kelmarin saya tidur awal kerana malamnya sudah tidak tahan mengantuk.Mata mungkin letih dan fikiran mahu rehat.Masa emas ini saya korban untuk kesihatan.Meskipun jauh disudut hati tidur awal baik untuk kesihatan.Cuma buat masa ini saya tidak boleh tidur lebih banyak dari bekerja.Perancangan dan projek baru nak berjalan.

Hari ini saya cuba atur sebaik mungkin program.Paling baik dapat impak positif dari semalam.Kerana malam ini saya cukup sibuk untuk melakukan perniagaan offline bersambungan esok hari.

Hari esok biarlah kita simpan dulu.Saya cuma merancang Tuhan lebih baik perancangan untuk saya.

Sehingga ke perhentian ini.

No comments:

Post a Comment